دسر لاوانتین طالبی

مطبخ خانومی

دسر لاوانتین طالبی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

دسر لاوانتین طالبی

دسر لاوانتین یک دسر فرانسویه که می تونین در طعمهای مختلف درست کنین من امروز با طعم طالبی درست کردم .البته طالبی من از نوع دست انبوه بودخنده

مواد لازم:

کیک شیفون یا اسفنجی          به اندازه قالب کمربندی

ژله طالبی                   2بسته

خامه قنادی فرم گرفته              1پیمانه

پوره طالبی                  1پیمانه

طرز تهیه:

برای این دسر به قالب کمربندی نیاز داریم پس کف قالب کمربندی خمیر کیک شیفون یا خمیر کیک اسفنجی رو می  ریزیم و در فر با حرارت 170 درجه سانتیگراد می پزیم.من برای این دسر از نصف یک رسپی کیک شیفون استفاده کردم.بعد از اینکه کیک پخت اجازه می دیم تا کاملا خنک بشه.

یک بسته از ژله طالبی رو با نصف پیمانه آب جوش مخلوط می کنیم و می ذاریم روی بخار کتری یا داخل مایکروویو تا شفاف بشه .بعد از خنک شدن ژله؛ پوره طالبی و خامه قنادی فرم گرفته رو هم بهش اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.مخلوط پوره طالبی رو روی کیک که حالا خنک شده می ریزیم و می ذاریم یخچال تا کاملا سفت بشه.

بسته دوم ژله طالبی رو با یک و نیم پیمانه آب جوش مخلوط می کنیم و به روش غیر مستقیم (بخار کتری یا مایکروویو)شفاف می کنیم و می ذاریم کنار تا خنک بشه.بعداین ژله طالبی رو می ریزیم روی لایه قبلی و می ذاریم داخل یخچال تا کاملا خودشوبگیره.می تونین قبل از ریختن ژله روی لایه قبل طالبی خرد شده بچینین بعد ژله رو روش بریزین.بعد از سفت شدن؛قالب کمربندی رو باز می کنیم و دسر رو به ظرف سرومون انتقال می دیم.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 2 تير 1396برچسب:دسرها, | 22:43 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.